Jak přestat mlsat a rozvíjet zdravé stravovací návyky

Jak přestat mlsat a rozvíjet zdravé stravovací návyky

Nejprve dejte protein

Protein je „termogenní“, což znamená, že vyžaduje, aby tělo vynaložilo více energie na jeho trávení než jiné, více zpracované potraviny. Díky tomu budete po jídle obsahujícím bílkoviny méně pravděpodobně pociťovat hlad. Ale když ho sníte před jakýmkoli jiným jídlem na talíři, může vám to také pomoci udržet si sytost.

„Protein je klíčovým faktorem, díky kterému se cítíme déle sytí, a také je životně důležitý pro energii, regulaci hormonů a obnovu tkání,“ říká doktorka Claudia Ashtonová, londýnská lékařka, nutriční specialistka a vedoucí klinických služeb v nemocnici Roczen. Aplikace pro správu hmotnosti a cukrovky.

„V ideálním případě byste měli jíst bílkoviny při každém jídle. Výzkum také ukázal, že na pořadí, ve kterém jíte různá jídla na talíři, může záležet. Například konzumace bílkovin a zeleniny před jídlem sacharidů může vést ke snížení hladiny glukózy v krvi a inzulinu.“ úrovně.“ Po jídle.

Vyhněte se pastvě

„Naše těla nejsou navržena pro neustálou pastvu,“ říká profesor Spector. „To může znamenat, že nikdy nedopřejeme našim střevním mikrobům a trávení zasloužený odpočinek, a také může být obtížné sledovat, kolik toho za den sníme.“

Neustálé přejídání navíc vede k častým výkyvům hladiny cukru v krvi, což může způsobit větší hlad a také vést k inzulínové rezistenci, kdy se vaše tělo stává méně zdatným ve využívání inzulínu ke zpracování glukózy a časem vede k cukrovce 2. typu. Dr. Ashton říká . On říká.

„Strávit vyvážené jídlo, například tučnou rybu s celou rýží a avokádem, které obsahuje dobré tuky, bílkoviny a vlákninu, může trvat 3 až 4 hodiny,“ říká Rob Hobson. Doporučuje, aby se lidé samozřejmě obměňovali, ale měli by počítat s tím, že pocítí hlad asi tři hodiny po snězení vyváženého jídla.

READ  Světoví lídři se setkávají, aby diskutovali o hypotetické hrozbě „nemoci X“ v Davosu

Vybírejte ovoce moudře

Je snadné myslet na ovoce jako na dobrou variantu, ale ne vždy je to ideální svačina.

„Ne všechny druhy ovoce jsou stejné, pokud jde o svačinu,“ říká Dr. Ashton. „Ve skutečnosti některé druhy ovoce obsahují poměrně vysoké množství sacharidů, které tělo rozkládá na cukr.

„Ovoce jako satsuma obsahuje rychle působící cukry, které mohou způsobit prudké zvýšení hladiny cukru v krvi, což nás nechá hladovět, když opět klesne.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *