Recenze Arzette: Faramore Jewel (Přepnout eShop)

Natočeno na Nintendo Switch (z ruky/bez připojení)

V dnešní době nemůžete jít ve hrách inspirovaných retro až do bodu, kdy vývojář řekne: „Hele, tohle vypadá jako stará hra!“ Začíná to vypadat méně jako prodejní místo a spíše jako skákání do přeplněného rozpixelovaného vlaku. Pokud hledáte něco, co vypadá trochu jako moderní hra NES nebo SNES (ačkoli to je obvykle věc, kterou tyto systémy kvůli svým omezením ve skutečnosti nezvládnou), můžete hodit kámen na Switch Nakupujte v e-shopu a srazte jich na první pokus asi tucet.

Sundáme si zpět kšiltovky a přejdeme k Arzette: The Jewel of Faramore, které se podařilo převzít nadužívaný koncept „moderní retro hry“ a udělat s ním něco nového. Trochu šílené, ale přesto nové.

Jak můžete vidět, Arzette je navržena tak, aby vypadala jako moderní verze hry vydané pro Philips CD-i. Víš, tenhle systém Bill Gates jednou řekl „Bylo to chyceno uprostřed. Byl to hrozný herní stroj a byl to hrozný počítač. Systém, který záhadně skončil sérií CD-i her s postavami Nintenda poté, co se Nintendo rozhodlo zahodit Sony a spojit se s Philips.“

Recenze Arzette: Faramore Gem – snímek obrazovky 2 z 5

Téměř všechny tyto hry byly hrozné (poslouchejte, Hotel Mario (Není to tak špatné), ale přesto to byla inspirace pro Arzette, ze které si zcela jasně půjčuje, zejména dvě boční rolování CD-i Zelda her. Odkaz: Tváře zla A Zelda: Stick of Gamelon.

Příběh sleduje naši hrdinku Arzette, když cestuje po zemi Faramore při hledání pěti kousků magického drahokamu, který jí může dát sílu, kterou potřebuje, aby porazila zlého krále démonů Daimura. Cestou potkáváte řadu barevných postav, z nichž většina je oživena prostřednictvím prvního CD hry, cutscén.

Je animovaný způsobem, který je překvapivě věrný éře CD-i a obsahuje záměrně primitivní grafiku herců animovaných pro vynikající hlasové výkony. Pokud jste viděli některou z nesčetných kombinací Odkaz: Faces of Evil Cutscenes Online získáte představu o tom, co zde můžete očekávat. Překonejte však povahu postav s nízkým rozlišením a zjistíte, že tyto interakce jsou ve skutečnosti dobře animované, což znamená, že mohou být záměrně banální, ale zároveň podivně dokonalé.

READ  Oslavte 35. výročí Zeldy s tímto úžasným albem od Wind Waker

Stejné překvapení se týká i samotné hry. Na první pohled se zdá, že jde o přesnou reprodukci vizuálů z éry CD-i (i když tentokrát v mnohem vyšším rozlišení): v Hůlce Gamelonu a tvářích zla byla typická 16bitová pozadí z éry nahrazena co vypadalo jako hrubé malby úrovní, které byly zobrazeny na obrazovce, s vývojáři později přidali detekci toho, které části se počítají jako platformy. Bylo to matoucí a trapné.

Recenze Arzette: Faramore Gem – snímek obrazovky 3 z 5
Natočeno na Nintendo Switch (ukotveno)

Zde pozadí vypadají podobně, i když efekt není tak otřesný, protože mnoho moderních 2D nezávislých plošinovek má dnes složité světy. Nejdůležitější je, že platformování je mnohem konzistentnější, než tomu bylo v dobách CD-i, i když mnoho prvků zůstává podobných těm ve dvou hrách Zelda CD-i – až po způsob, jakým nepřátelé po porážce zanechávají stejné červené drahokamy – Hratelnost cítí se mnohem lépe než ty hry.

Nelze však ignorovat, že jedním z důvodů, proč se vývojáři často vydávají pseudo-8bitovou a 16bitovou cestou, je to, že jde o nostalgický referenční bod, se kterým se mnoho hráčů může ztotožnit. Vzhledem k neúspěchu CD (po celém světě se prodalo asi milion disků, přičemž Virtual Boy se prodával více v Severní Americe), tyto hry Zelda nereprezentují zážitky z dětství milionů hráčů jako konzole Nintendo, takže řada odkazů zde by spadl na zem.

Méně už mluvíme o podívaných – virální povaha YouTube v kombinaci s lidskou láskou ke všemu hroznému znamená, že hry Zelda CD-i již byly k smrti napodobeny, stejně jako Hotel Mario (který byl mimochodem v určitém okamžiku dobře známý Bonus zde .) Je to jen další malé přikývnutí k éře CD-i, od úžasně jemných animací při spuštění až po skutečnost, že Limited Run Games prodává skutečné ovladače CD-i hráčům, kteří chtějí skutečně nepohodlný zážitek, který se pravděpodobně nedočká těch, kteří ano. nevědět.

READ  Aplikace Google Phone eliminuje těsné blízkosti a škádlí více Pixel AI
Recenze Arzette: Faramore Gem – snímek obrazovky 4 z 5
Natočeno na Nintendo Switch (ukotveno)

To platí i pro soundtrack, který je na jedné straně úžasně originálním přetvořením hudby na CD z počátku 90. let se stejnými riskantními elektronickými elektronkami, které jste slyšeli na hromadě multimediálních disků a nekvalitních CD her té doby. Opět platí, že pro ty, kteří získali referenci, je naprosto na místě, ale může selhat pro každého, kdo si jej koupí bez předchozích zkušeností s CD-i.

Asi je nespravedlivé kritizovat hru za to, že vytváří specializované odkazy, ale pro publikum, které je dostane, trefili hřebíček na hlavičku. Nejdůležitější je, že pro hráče, kteří uvidí ty kývání a mrkání létat přímo nad jejich hlavami, je to, co zbylo, dostatečně pevná, i když bezpečná platforma. Souboj je dobrý, plošinovka dostatečně uspokojující a není na něm nic moc špatného.

Není to však bez problémů. Je spousta okamžiků, kdy spadnete do něčeho, co se zdá být bezpečné, jen abyste zjistili, že to byla díra, která vás okamžitě zabije. Nekonečné životy a velkorysé kontrolní body zmírňují ránu, ale nikdy nejsou nepříjemné, když k nim dojde.

Recenze Arzette: Faramore Gem – snímek obrazovky 5 z 5
Natočeno na Nintendo Switch (ukotveno)

Někdy může být problém i nelineární postup hry, protože někdy není jasné, co byste měli dělat dál. Postupem času získáte schopnosti, které vám umožní obcházet překážky, ale před tímto okamžikem se může stát, že se bezcílně potulujete a pohybujete se mezi dostupnými fázemi při hledání sekce, ke které máte další přístup. Povídání s NPC vám někdy dá vedlejší úkoly, které jasněji vysvětlí, kam se musíte dále vydat, ale ne vždy to tak jasné není.

Nakonec je Arzette sama o sobě dostatečně rozumná hra, ale má svou slušnou porci problémů, které lze snadno odpustit, pokud jste typ, který klikne na její pokus dodat moderní verzi na CD. Osnovy. Pokud reference selžou, existuje nespočet lepších alternativ.

READ  Grand Theft Auto V se nyní na PlayStation 5 načítá rychleji

Závěr

Arzette odvádí skvělou práci při napodobování vzhledu a chování CD-i Zelda her, ale spoléhá na to, že je hráč zná. Bez těchto znalostí je to, co zbyde, plně provozuschopná platforma, ale nijak revoluční. Pokud jste v vtipu, stojí za to se ho držet.