Recenze filmu ‚#annaismissing‘: Český cyberthriller není clickbait, je to #skutečný obchod

Dospívající dívka se snaží vystopovat chybějícího influencera poté, co objevila urážlivé fotografie v telefonu svého otce #annaismissing, rušný český film, který se nyní promítá v pražských kinech (s anglickými titulky v Kinu Světozor). Tento profesionálně zpracovaný thriller vás nutí hádat na každém kroku a upevňuje přítomnost režiséra Pavla Soukupa jako filmaře, který musíte na místní scéně vidět.

Soukupovým předchozím počinem byl podobně tematicky zaměřený přímý přenos #martyismrtvý Vyhrál mezinárodní cenu Emmy za minisérii v roce 2020. Stejně jako tato série, ústřední pro #annaismissing Je to přítomnost moderních technologií – od Facebooku a Instagramu po podcasty, aplikace pro chytré telefony a kamery do auta – v celém ostrém příběhu scenáristky Lucie Křížové.

Na rozdíl od toho #annaismissing Představuje druh starých thrillerů, které dosáhly vrcholu v 90. letech: typ, který obsahuje hlavní příběh, který se každých 20 minut mění, jak se odhalují noví podezřelí a motivy, čímž se naše oddanost mění na každém kroku. Zážitek je podobný nedávným thrillerům na obrazovce hledat A ChybějícíNebo dokonce záběry z kontroverzních hororů Megan chybíale to je nakonec efektivnější, protože to není spojeno s žádnými filmařskými triky.

#animessing V něm hraje Alexandra Vostrejžová jako teenagerka Nina, kterou vyruší, když v telefonu svého otce objeví provokativní fotku mladé ženy. Místo konfrontace s otcem Eliasem (Marek Nomic) zahájí vlastní amatérské pátrání a zjistí, že na fotce je slavný český influencer… který nedávno zmizel.

Prostřednictvím flashbacků se dozvídáme, že Anna (Viktori Vitova) hrála nebezpečnou hru. Poté, co na internet unikly její nahé fotky, které pomohla odstranit ze sítě její právnička (Petra Bučková), začala se mstít vlastním pornem: vytvořením dalšího instagramového účtu, který kombinuje nechtěné fotky penisů, které obdržela, s jejich vlastními profilovými fotkami. Jejich majitelé byli vyřazeni z Facebooku a LinkedInu.

READ  Nikdy neuhodnete, jaké pivo se objednává v barech v Iowě

Měl otec nebo dokonce matka (Barbora Boková) něco společného s Anniným zmizením? Co na to Anin tajemný expřítel Libor, který se podle všeho o případ aktivně zajímá? Nebo Annina matka (Vlastina Svatková), se kterou měla nestálý vztah? Nebo jeden z Anniných fotografických predátorů (Marek Holly), který po odhalení přijde o práci a později Annu vystopuje u ní doma?

Nina a její kamarádka Robin (Magdalena Čečo) se případu ujmou s pomocí Anniných online následovníků, i když Nina brzy zjistí nebezpečí, když vystopuje Anniny poslední kroky.

#annaismissing Půvabně se orientuje ve všech detailech prvotřídního thrilleru a nikdy neztrácí přilnavost k publiku. I když ne každý dějový zvrat může být zcela věrohodný, filmaři udržují věci v pohybu dostatečně rychle, takže nemáme čas je zpochybňovat. Pouze některé sentimentální písně na soundtracku v klíčových vrcholných okamžicích se zdají být nemístné a odvádějí nás od strhujícího zážitku.

I když existují náctiletí vůdci… #annaismissing Není určeno pro děti: Obsahuje několik scén krátké, ale názorné nahoty, které mohou překročit limity hodnocení R ve Spojených státech. Mezi těmito scénami je šokující scéna, ve které se Vitová objevuje zcela nahá, hraje 15letou dívku, což nemá být sexy, ale spíše zdůrazňuje její nevhodné mládí.

Připomínka znepokojivého českého dokumentu o sexuálním predátorovi Chycen v sítiale, #annaismissing je přesným zobrazením toho, čemu mohou teenageři denně čelit online v roce 2023.

Tento typ nesmyslného thrilleru však na současné české kinematografii do značné míry chybí #annaismissing Plně oddaný základům žánru. Tento film není jen dobrým českým thrillerem, je to podle všech měřítek dobrý thriller a zaslouží si uznání i za hranicemi země.