Recenze filmu ‚Atlas‘: Jennifer Lopez nese sci-fi AI Netflix, ale scénář je neohrabaný

Streamování nyní na:

Umělá inteligence je na cestě k atomování světa, ale ne, pokud k tomu má co říci analytik dat (recenze poznámky) atlas, nyní streamuje na Netflixu po celém světě. tento Měl by Buďte objektivní a zábavní zároveň a v hlavní roli Jennifer Lopez a režisér Brad Peyton (San Andres, rozruch) se zpočátku zdá, že tento úkol splňuje. Nedokážou ale unést břemeno otřesně nudného a nenápaditého scénáře.

atlas Otevírá se v blíže nespecifikované budoucnosti, kde je nyní možné mezihvězdné cestování, a panorama Los Angeles obsahuje několik nových mrakodrapů, včetně pražské Televizní věže. Před třemi desetiletími umělá bytost jménem Harlan (robotický Simu Liu) začala být vnímavá a pokusila se vyhladit lidstvo, zabila tři miliony lidí, než ho vzala přes galaxii ve stylu Roye Battyho.

Lopez je Atlas Shepard, který má s Harlanem zvláštní vztah: je to jeho sestra! Ano, máma (Lana Parrilla) „vynalezla“ Harlana předtím, než spáchal genocidu, takže nyní Atlas nese její břemeno, když pronásleduje robota napříč vesmírem. V rané scéně ho konečně najde poté, co přiměla asistenta AI Casca Deciuse (Abraham Popoola), aby se vzdal informací pomocí… tento Jeden jednoduchý trik, který všichni roboti a 9leté děti nenávidí.

Harlan se skrývá v galaxii Andromeda, 2,5 milionu světelných let daleko od Země. Zde je tedy plán, který zformulovali statečný generál Jake Booth (Mark Strong) a horlivý plukovník Elias Banks (Sterling K. Brown): pošlete do Harlanova bunkru nukleární náklad ničící planetu… ale pouze jako plán B. Místo toho chyťte Harlana živého z důvodů, nemluvě o tom, že v době, kdy budete muset použít plán B, Harlan dostane do rukou nukleární náklad schopný zničit Zemi.

Máme otázky. V prvních scénách s Cascou je stanoveno, že AI nemůžete „zabít“. Můžete zabít jejich fyzickou podobu, ale ne inteligenci, která žije věčně na cloudu. Dokonce i fyzická podoba může být snadno replikována. Jaký je tedy účel mise? Necítí hrozbu samotná AI, nikoli fyzický robot Simu Liu?

READ  Poté, co Maďarsko obejde Evropskou unii, hodlá Česká republika koupit ruskou vakcínu

Každopádně samotná Atlas, která hraje Jacka Ryana ve sci-fi Clancyverse, se k misi připojí jako přední světový expert na Harlan. Navzdory své hluboké nedůvěře k umělé inteligenci brzy zjistí, že její jedinou šancí na přežití bude spojení s operačním systémem umělé inteligence jménem Smith (vyjádřený Gregory James Cohanem), který provozuje její obří mechanický oblek.

Pomáhá, že toto pouto umělé inteligence mezi Atlasem a Smithem je divákům ukázáno v LED liště, která se pomalu zvedá v průběhu filmu a dosahuje zásadních 100 procent, když se Atlas otevře prostřednictvím vzrušujícího výkladového dialogu. I když předpokládáme, že AI dokáže číst její myšlenky za všech okolností. K čemu by bylo neurální spojení, když potřebovala Smithovi všechno říct ústně?

atlas Nejlépe se mu daří ve scénách, kde je Lopez sám ve stroji a pomalu si vytváří pouto s umělou inteligencí. Smith se jí zeptá, jestli má ráda koláč nebo dort, a sklidí pro ni exotickou květinu. Ach. Nemluvě o tom, že poslední AI, se kterou jsem se spojil, zabila miliony lidí. Museli opravit chybu genocidy touto nejnovější aktualizací.

Ve velkém, jednoduchém sci-fi eposu, jako je tento, je však třeba si užít trochu zábavy atlas Film bere sám sebe až příliš vážně s trhavými velkými projevy a emocionálními vlnami na soundtracku. Lopez je víc než schopná něco takového zvládnout, ale zdá se, že neví, v jakém filmu hraje; Lze si představit, že Peytonův častý spolupracovník Dwayne Johnson vnáší do role ten správný druh sebeuvědomění.

atlas Vypadá to většinou skvěle, s určitou komerční uhlazeností aut, i když se zdá, že vysoké produkční hodnoty filmu prozradí, když dosáhne svého vyvrcholení v beznadějném, nepopsatelném skladišti pro chodce v tomto podivném novém světě. Netflix Údajných 100 milionů dolarů bylo utraceno V tomto filmu, ale na konci, by to tak mohlo být Kosmický hřích.

READ  100 000 dolarů, o které Ronaldinho záměrně přišel... toto pokušení...“

Nejhorší věc, atlas Nedokáže vytěžit z aktuálního tématu, které má řídit její vyprávění. Zdá se, že umělá inteligence může být špatná i dobrá zároveň, což je důvod pro přijetí technologie. Samozřejmě, když zlí umírají miliony a dobro uchovává květinu a přátelský způsob, jak to můžete udělat, jsme zvědaví, jestli JLo nebyla příliš ukvapená, aby se naučila přestat se bát a milovat algoritmus.