Recenze filmu Endless Ocean Luminous – IGN

Oceán mě vždy fascinoval: představa strašidelných bytostí podobných mimozemšťanům procházejícím se v hlubinách oceánu je fascinující i děsivá zároveň. Je tedy neuvěřitelné zklamání, že pojetí Endless Ocean Luminous na jednom z nejvíce vzrušujících míst na Zemi je nudné, zdlouhavé a přímo přitěžující. Toto hlubinné potápěčské dobrodružství se příliš spoléhá na náhodné mapy, události a cíle, takže se cítí opravdu nekonečné, a to ne v dobrém slova smyslu. Poté, co jsem strávil 26 hodin aktivním šnorchlováním a spoustou dalších položek v menu, nebyl jsem o nic blíž k tomu, abych viděl závěr plytkého příběhu Luminous, což je velký průšvih vzhledem k tomu, že mám pocit, že jsem viděl vše, co její cesty tolika lidem nabídly. mnoho Před hodinami.

Luminous Dives vám umožní katalogizovat veškerou divokou zvěř, která žije ve velké vodní ploše zvané Závojové moře. Každá procházka vás zavede do náhodně vygenerované sekce, odkud jste vybízeni k volnému prozkoumávání mapy při skenování života a hledání pokladu. Můžete proplouvat kroucenými jeskynními systémy, útesy plnými ryb nebo hlubokými, temnými zákopy, kde pouze vaše baterka odhalí cestu před vámi. Na vašich výpravách se také objevují starověké ruiny a opuštěné vraky lodí, a i když je na první pohled fascinující, všechna místa vypadají v každém procedurálně generovaném ponoru tak podobně, že se téměř okamžitě začnou prolínat.

Průzkum by měl být jádrem této hry, protože zde není žádný boj a má velmi krátký příběh, ale Závojové moře mě znepokojivě rychle omrzelo. Zjistil jsem, že je opravdu těžké investovat do prozkoumávání oblasti, když jsem věděl, že na to okamžitě zapomenu, až skončím s potápěním a budu na další náhodné mapě. Pokud objevíte 80 % jakékoli dané mapy, budete odměněni semínkem, které vám umožní vrátit se do dané konkrétní oblasti, ale všechny jsou si tak podobné, že jsem stejně nikdy nenašel místo, kam by stálo za to se vrátit. Nešel bych tak daleko, abych označil Luminous za ošklivou hru, ale její neuvěřitelně jednoduchý terén není na pohled až tak vzrušující a rozhodně mě neláká moc ho zkoumat.

Naštěstí samotný vodní život vypadá mnohem lépe než prostředí, ve kterém žije. Ryby, žraloci, velryby, hadi, delfíni a další vypadají opravdu pěkně, takže se alespoň hvězdám představení dostává zasloužené pozornosti. Existuje více než 500 druhů, které lze zařadit do těchto biomů, s krátkým odstavcem o každém tvorovi, který vás naučí základy toho, kde žijí, jak vypadají a čím se živí. Nekonečný oceán má Možný Byl by to skvělý vzdělávací nástroj, ale bohužel Luminous neposkytuje dostatek informací o jednotlivých druzích, aby toho bylo možné smysluplně dosáhnout, takže existují mnohem lepší způsoby, jak se dozvědět o životě v oceánech. Líbilo se mi však zaměření na tvory z období triasu, protože bylo příjemným překvapením, že jsem najednou plaval mezi dinosaury.

Místo toho, abyste se cítili jako živý ekosystém, je to v podstatě velké podvodní autobusové nádraží.

Kromě toho, že ryby vypadají cool, vlastně nic nedělají. Příběh svižným písmem vysvětluje, že Závojové moře je domovem mírumilovnějšího života než obvykle, takže místo toho, abyste se cítili jako živý, dýchající ekosystém s predátory a kořistí, je to v podstatě velká podvodní autobusová zastávka, kam ryby nejezdí. nic nechci. dělat spolu navzájem. Všichni se jen vznášejí, neobtěžují je dravci, kteří plavou přímo kolem, ani humanoidi držící fotoaparát před obličejem. Je to zklamání a celé místo působí prázdnotou a bez života.

READ  Anketa: Jaké jsou vaše hype úrovně pro Zelda: Tears Of The Kingdom?

Hlavním cílem každého ponoru je získat body za výzkum a peníze na vylepšení své postavy a odemykání příběhových misí v celkové kampani. S postupováním na vyšší úroveň můžete získat nálepky a barvy na ozdobení svého neoprenu, emoce, které můžete použít s ostatními hráči v online kooperaci, a možnost, aby se k vaší party připojila větší a chladnější ryba, která bude dočasně plavat vedle vás. Jedná se většinou o kosmetická vylepšení a rád bych viděl užitečnější možnosti pro zlepšení průzkumu, jako je lepší radar, vyšší rychlost plavání nebo užitečnější mapa.

Příběhové mise nedělají Luminous žádnou laskavost, jakmile je odemknete. Všech 12 filmů, které jsem viděl, je velmi krátkých, obvykle trvá jen jednu až tři minuty. Z více než 30 hodin, které jsem v Luminous strávil, bylo méně než 90 minut relevantních pro příběh, příběh tak povrchní, že by možná vůbec neexistoval. Kromě tichého hlavního hrdiny jsou jedinými dvěma postavami, se kterými se setkáte, váš otravný potápěčský kámoš Daniel a asistentka AI jménem Sera, která postrádá jakoukoli osobnost. To vás čeká frustrující boj o odemykání příběhových kapitol jednu po druhé, které nenabízejí mnoho odměn. Cyklus se mění takto: Podívejte se na krátkou, skromnou příběhovou scénu, poté vstoupíte do obecného ponoru a vyčistíte absurdní počet ryb, abyste odemkli další neuspokojivý příběh, a poté opakujte. Přestávky nabízené příběhovými misemi jsou tak krátké, že mi to připadá jako rána pěstí do břicha, než mě pošlou zpět do dalšího náhodně generovaného generického podvodního očistce.

Tohle všechno byla pravda před Dokonce jsem narazil na nejhorší bariéru Luminous: Mystery Board. Tato sada 99 zcela skrytých cílů je zpočátku představena jako volitelná, ale později v kampani Luminous náhle otevírá příběhové kapitoly za dokončením celého plánu. Dlaždice na Mystery Board se dokončují děláním věcí, jako je objevování konkrétních biomů, drancování určitých kousků pokladu nebo čištění konkrétních UML (jedinečný mořský život) během vašeho ponoru, ale jejich požadavky jsou všechny drženy k vzteku v tajnosti, takže můžete… Dokončete to náhodou.

Strávil jsem a mnoho Chvíli bezcílně plavu v naději, že narazím na to, co potřebuji.

A tady je skutečný problém: Všichni tito MacGuffinové jsou náhodně roztroušeni po procedurálně generovaných mapách Luminous, takže neexistuje žádná záruka, že biomy, poklady a stvoření, které najdete, nebudou duplikáty destiček, které jste již odemkli na herním plánu. Strávil jsem a mnoho Chvíli jsem bezcílně plaval a doufal, že narazím na něco, co spustí upozornění Mystery Board. Bylo to bezcílné, nesoustředěné a upřímně řečeno, zdálo se mi to jako ztráta času. Obvykle máme v IGN zásadu dohrát každou hru, kterou recenzujeme, ale poté, co jsem strávil desítky hodin děláním stejných bezduchých úkolů, které jsem dostal od začátku, mi na Mystery Board stále zbývají desítky truhel a nejde to obejít. Zjistěte, jak dlouho bude trvat obsazení této pozice vzhledem k tomu, jak náhodný je postup Luminous.

READ  Aplikace Google Home získává nová nastavení fotorámečku a potenciální možnost zobrazení Weather Frog

Například jsem brzy vyřešil hádanku na kamenné desce, na které jsem plaval vedle velkého bílého žraloka, abych dokončil čtverec na desce záhad – ale pak jsem musel vidět, jak se objevil stejný (nyní bezvýznamný) velký bílý žralok. nebo o tři ponory později, místo jiné hádanky, která by vedla k dokončení další z 99 mizerných hádanek zakrytého moře. Největší záhadou v Luminous je, proč by si někdo myslel, že zamknout poslední kapitoly příběhového režimu za tak rozsáhlým a svévolným questem byl dobrý nápad, než nechat nástěnku záhad v rukou finalistů, kteří ji chtějí dokončit na 100 %. .

Nejkřiklavější případy progrese založené na štěstí lze nalézt v realizacích UML. UML jsou světélkující mýtické nebo fiktivní snímky skutečného života v oceánu, a přestože často vypadají docela cool, jsou také největším zdrojem frustrace. Chcete-li pro svůj ponor vyvolat UML, musíte sledovat sedm až devět ryb, které vysílají podivné signály rozptýlené (náhodně, pokud jste neuhodli) po každé mapě. Při hraní ve hře pro více hráčů, kde můžete mít až 30 potápěčů zkoumajících stejnou část zahaleného moře najednou, jde tento rituál poměrně rychle, protože všichni hledají stejnou podivnou rybu a spolupracují na dosažení společného cíle – ale Pomalá a opakující se akční hra, pokud jste sami.

Ve dvou multiplayerových relacích, ke kterým jsem se během sledovaného období připojil, trvalo jen asi 20 minut, než jsme naskenovali správnou rybu a vyvolali UML pro náš ponor. Ale když jsem hrál sám a byl sám zodpovědný za vyčištění celého dna oceánu, mohlo to trvat 45 až 90 minut, než jsem zjistil, kde jsou ty ryby ukryté – a stejně jako u ostatních cílů v Luminous neexistuje žádná záruka, že UML, které vyvoláte, nebude frustrující opakování. Jednou jsem měl stejné UML na třech ponorech za sebou a během více než tří hodin hry jsem v těchto úkolech Mystery Board neudělal žádný pokrok. V seriálu, který by měl být o pohodovém a pohodovém průzkumu oceánu, ten pocit potápění, který máte, když ubíhají hodiny bez jakékoli hybné síly vpřed, táhne všechny potenciální dobré pocity na dno moře.

READ  Pověst: Nintendo letos ukáže „další digitální nabídku“

Ke cti Luminous, že multiplayer byl velmi stabilní, když jsem ho zkoušel, i když stejnou oblast prozkoumávalo více než 20 hráčů. Všichni potápěči spadnou do jiné části mapy a musí se navzájem vystopovat, aby mohli začít společně prozkoumávat, a vy pak můžete rychle cestovat do míst potápěčů, se kterými se setkáte tváří v tvář, pokud se oddělíte. Aby se procházky zdály méně nudné. Bohužel, multiplayer svým způsobem brzdí omezený a velmi primitivní systém označování, kdy hráči mohou házet žetony na zajímavá stvoření a poklady, aby dali ostatním potápěčům vědět, kde se nacházejí. Nebyl jsem si vždy jistý, zda ostatní hráči označují pouze ryby, které se jim líbí, nebo zda označují důležité poklady nebo vzácné druhy, které si každý hráč musel před koncem ponoru zařadit do katalogu.

Aktuálně také není jasné, jak těžké bude najít multiplayerové lobby. Jediným způsobem, jak se připojit k předběžné verzi hry pro více hráčů, bylo zadat své šestimístné ID sdíleného potápění, což znamená, že mimo nabídku dohazování můžete hrát pouze s přáteli, kterým jste tento kód poslali. Zřejmě až 10 náhodných potápěčů se může připojit k vaší online relaci, pokud není plná, a Nintendo nám řeklo, že byste měli mít možnost připojit se k náhodným online relacím také jako sólo potápěč, ale zdá se, že to u mnoha lidí nefunguje. Lidé hrají před spuštěním. To ponechává Luminous opatrnou vyhlídku pro každého, kdo doufá, že bude hrát její sólo, a i když se jí podaří zaplnit server, stejně to způsobí, že její nudné questy skončí o něco rychleji.