Recenze filmu Margrete: Queen of the North (2021).

Na první pohled se toto tvrzení zdá absurdní – nemůže to být náhoda, že se musí zúčastnit právě ve chvíli, kdy se chystá zahájit tak důležitou svatbu – a Margaret si myslí, že je to šarlatán. Ostatní lidé u moci jsou však přesvědčeni, že nováček je ve skutečnosti tím, co říká, a hrozí, že zpochybní jak svatební hostinu, tak křehké spojenectví mezi oběma zeměmi. Když se Margaret dozví, že Olofovo tělo po jeho údajné smrti nikdo neviděl, je nucena čelit možnosti, že jeho příběh může být pravdivý. Jen pár dní předtím, než se zhroutilo všechno, na čem pracovala, poslala Margaret dva důvěryhodné poradce, aby se na příběh podívali a udělali některé věci sama. Mezitím stále frustrovanější Eric nechá moc jít do jeho hlavy a zjistí, že je nechtěně manipulován řadou lidí, kteří chtějí převzít kontrolu pro sebe.

Co se týče povrchových detailů, „Margrete: Queen of the North“ rozhodně zaujme. Režisérka Charlotte Seiling dala inscenaci (která se natáčela v České republice) fantastický vzestup a zároveň ocenila dobovou statečnost. Film také těží ze silného a působivého výkonu Dyrholmové jako královny Margrete, vládkyně, která je oddána nastolení míru do země a udělá vše, co je v jejích silách, aby zajistila, že vše, na čem pracovala, nebylo ztraceno. Královna Margaret mohla být snadno zredukována na více než klišé, ale to z ní dělá skutečnou a působivou postavu.

Škoda, že se to samé nedá říct o filmu jako celku. Zatímco základní obrys příběhu je zajímavý, scénář Sielinga a spoluautorů Maye Ilsee a Jespera Finka nikdy nepřišli na to, jak to udělat filmově působivým. Kromě Margrete samotné nejsou ostatní postavy příliš rozvinuté a je těžké vzbudit zájem o všechny nabízené intriky a zrady. V době, kdy Margretin film dosáhne svého velkého finále, mělo dojít k šokujícímu, silnému momentu, který nadchne o něco víc, než většina diváků ignoruje.

READ  Tomáš Hodan si klade za cíl napravit historický rekord filmem Poslední závod