Recenze: Fotofobie – Cineuropa

Recenze: Fotofobie – Cineuropa

– Benátky 2023: Ivan Ostrochowski a Pavol Pekarczyk se dívají na válku na Ukrajině z podzemních tunelů metra očima dvou dětí a hledají pozitivní situace

„Budou si to děti pamatovat? – Pozitivní přístup vám může pomoci na všechno zapomenout. Jsou to dva měsíce, co dvanáctiletá Nikita spatřila světlo. Jednoho únorového rána se ona a její rodina (otec, matka a malá sestra) sjely do tunelů metra Tunely v Charkově, druhém nejlidnatějším městě Ukrajiny po hlavním městě Kyjevě, aby se ukryly před ruskými bombami, a dosud se nevrátily. Od té doby se objevily. Nyní je jaro 2022 a v podzemí je s nimi dalších 1500 lidí: ženy, muži, mladí i staří Starci, a dokonce i kočky a psi, všichni táboří, jak nejlépe mohou, v různých částech stanice. Mezi všemi těmito lidmi je malá holčička s legračníma ušima, která reaguje na dotek: jmenuje se Vika a stane se pro Nikitu život zachraňujícím zdrojem pozitivních emocí Fotofobie [+see also:
trailer
interview: Ivan Ostrochovský, Pavol Pe…
film profile
]
nový film slovenské filmové dvojice Ivan Ostrochovský (Koza [+see also:
film review
trailer
interview: Ivan Ostrochovský
film profile
]
, Sluhové [+see also:
film review
trailer
interview: Ivan Ostrochovský
film profile
]
) A Pavol Pekarczyk (Tiché dny [+see also:
film review
trailer
interview: Pavol Pekarčík
film profile
]
), který předtím přišel na palubu, aby vytvořil dokument Sametoví teroristé [+see also:
film review
trailer
film profile
]
V roce 2013.

(Článek pokračuje níže – Obchodní informace)

Byl představen jako zvláštní událost ve 20. století Giornate degli Autori Sestava – se odvíjí přes osmdesátá léta Filmový festival v Benátkách Tento nápaditý dokument, vítěz ceny za nejlepší evropský film v této sekci, nahlíží na válku na Ukrajině odspodu, očima dvou dětí hledajících paprsek světla. Na začátku filmu vidíme našeho malého hrdinu (Nikita Tiščenko) Promluvte si s lékařem o traumatu, které jste prožili. Její kůže je suchá a vykazuje známky letargie. Co potřebujete, je trochu čerstvého vzduchu a slunečního světla. Ale jít ven, nad zemí, není možnost; Je to riskantní, říká jí na rovinu maminka, která s lidmi v zahraničí komunikuje přes mobil. Když Nikita potká Viku (Victoria Mats), opuštěné vozy a koleje metra jsou nyní jejich vlastním zábavním parkem a starý muž hraje na kytaru (Vitalij Pavlovič) Začne jim dávat rady ohledně lásky.

READ  Carapaz zvítězil nad Pogacarem, americkým jezdcem McNultym, aby vyhrál silniční závod

Řadu diapozitivů, které děti sledují prostřednictvím scén, které se promění v Super 8 záběry diváků, nám režiséři ukazují, co se děje nad zemí. Vidíme záběry jednotlivců v jejich každodenním životě, před troskami a sloupy dýmu, klidné a neochvějné. Je to přístup, který pokračuje v průběhu celého filmu a nenabízí žádný skutečný děj po celých 71 minut. Místo toho, aniž by to bylo příliš patosické, zobrazuje lidskou situaci lidí, kteří jsou ze dne na den nuceni opustit všechno. Ostrochowski a Pikarczyk volí k zobrazení válečné tragédie spíše cestu naděje než zoufalství: laskavý muž zpívá texty o lásce, zatímco dvě děti hledí k nebi a své budoucnosti.

Fotofobie Produkce Punchart Films (Slovensko) a Cinémotif Films (Česká republika), v koprodukci s Radio e Televisione Slovacca, Arthouse Traffic (Ukrajina), Televisione Ceca a Partizanfilm (Slovensko). Film zatím nejmenoval mezinárodního sales agenta, ale díky výše zmíněnému ocenění se mu dostane propagační podpory evropská kina Kina v této síti dostanou finanční pobídky, aby je zařadila do svých programů.

(Přeloženo z italštiny)

Fotogalerie 01/09/2023: Benátky 2023 – Fotofobie

11 dostupných obrázků Přejetím doleva nebo doprava je zobrazíte všechny.