Recenze Motorola Moto G Power (2021)

Motorola Moto G Power je telefon za 200 $, který dělá přesně to, co tvrdí – napájí vás několika dny používání – ale neočekávejte žádné další zvonky nebo píšťalky.

Baterie je pro tento telefon kompletní. 5 000 mAh baterie je stejně velká jako nyní; Je to stejná kapacita, jakou najdete na špičkových zařízeních, jako je Galaxy S21 Ultra. Místo toho, aby vyrobila propracovanější telefon, Motorola sem-tam upravila funkce – obrazovku s nižším rozlišením, pomalejší procesor – a šla po tom všem v titulní funkci. Levnější komponenty umožňují společnosti Motorola prodat verzi tohoto telefonu za 200 $ a je méně energeticky náročný, takže tuto objemnou baterii využije na maximum.

Toto zařízení nese stejný název jako jeho předchůdce z loňského roku, ale v některých klíčových ohledech se liší. Místo toho, aby nabídl jediný model, byl G Power představen letos v roce Výše uvedená alternativa je 200 $ S 3 GB RAM a 32 GB úložiště. K dispozici je také možnost úložiště 4 GB / 64 GB za 250 $ (testoval jsem 32GB verzi). Letošní modely upustí fotoaparát s ultravysokým rozlišením a získají o něco větší obrazovku – 6,6 palce ve srovnání s 6,4 palce – s rozlišením 720 pixelů nižším než loňské 1080p.

Pokud se rozhodnete koupit Moto G Power, bude to výhodné. Otázkou je, zda dokážete žít s obrovskými oběťmi, které Motorola učinila, aby získala co nejvíce baterie v nejdostupnějším telefonu.

6,6palcová obrazovka nabízí relativně nízké rozlišení.

Obrazovka a výkon Moto G Power

Moto G Power má 6,6-palcový LCD displej s rozlišením 720p. To není skvělé rozlišení, které by se dalo protáhnout přes poměrně velkou obrazovku, a ukazuje se to. Obrázky nejsou tak ostré, jak jen mohou být, a celková obrazovka vypadá trochu tmavě a je pro mě vybledlá. Samotný telefon je na velké straně, i když mi připadá pohodlnější používat jednou rukou než o něco větší telefon 6,7palcový telefon Motorola One 5G Ace.

G Power používá procesor Snapdragon 662 a cítil jsem rozdíl mezi tímto a výkonem z čipové sady řady 700. Je to mimořádný zásah, pomalejší než skákání mezi aplikacemi a otevírání fotoaparátu. Zachycení a zpracování snímků v režimech Portrét a Noční vidění trvá déle než u Ace se stejným snímačem hlavního fotoaparátu. Těžší úkoly, jako je skákání do a z Map Google, ukazují znatelné koktání. Bylo by však těžké najít mnohem lepší výkon za cenu 200 USD.

Moto G Power nabízí biometrické odemykání pomocí snímače otisků prstů na tlačítku napájení.

Stručně řečeno, Power zvládá každodenní úkoly, přehrává videa a správně naviguje. Cítil jsem, jak jsem si všiml zpoždění při používání telefonu, což po celý den přidávalo méně uspokojivý zážitek. Ale u telefonu za 200 $ je práce hotová.

G Power nabízí rozšiřitelné úložiště prostřednictvím slotu pro kartu microSD, což se zde jeví jako zásadní. Ve verzi 32 GB, kterou jsem testoval, je 14 GB tohoto úložného prostoru již obsazeno soubory Android 10. V roce 2021 to prostě nestačí. Za 64GB model můžete zaplatit dalších 50 $, ale také máte pocit, že chcete hodně utratit velmi málo … Pokud si koupíte tento telefon, pak rozpočet na kartu microSD.

Společnost Motorola představí upgrade na Android 11 a uvede, že bude poskytovat bezpečnostní aktualizace pro G Power do ledna 2023. Do té doby roky aktualizací pravděpodobně telefon ještě více zpomalí.

Baterie Moto G Power

Moto G Power představuje funkci titulu. Začalo to v pondělí plně nabitou baterií. Dívali jste se na epizodu z Bridgerton„Víte, pro testování. Plavil jsem se městem a zpět. Procházeli jste Instagramem … hodně. E-mail, procházení webu, vypláchnutí a opakování; Třetího dne mírného užívání jsem byl jen pod 40 procenty.

I po cestě mimo dům se spoustou focení jedu čtvrtý den s 26procentní baterií s necelými šesti hodinami času na obrazovce. Během tohoto časového období jsem svůj osobní telefon účtoval nejméně třikrát. Prošli jsme téměř 12 zpravodajskými cykly. Já sám mám nejméně dva roky. Ale Moto G Power pokračuje.

Není pochyb o tom, že o něco pomalejší procesor a displej s nízkou spotřebou tato čísla zvyšují. Během testování jsem nechal obrazovku s výchozím jasem a je o něco slabší, než jsem byl lepší. Rozhodně se to neobjevuje nadměrný Jasné při maximálním nastavení, takže pokud máte rádi jasnou obrazovku, je třeba zvážit prodloužení životnosti baterie.

Mějte na paměti, že velkou část tohoto času trávím doma na Wi-Fi a na baterii je to snazší. V neepidemiologických dobách bych strávil více času mimo domov na datech z buněk. A šest hodin času na obrazovce ze mě nedělá tak mocného uživatele.

Pokud trávíte více času daty a děláte energeticky náročnější úkoly, jako je sledování spousty videí, je pravděpodobné, že se budete dívat na více než dva celé dny. V každém případě je tvrzení společnosti Motorola o výdrži baterie až tří dnů zcela rozumné a mohlo by se vám líbit, kdybyste většinu času trávili na Wi-Fi.

Kamery v Moto G Power obsahují standardní široký snímač, ultra široký a hloubkový snímač pro snímky v režimu na výšku.

Fotoaparát Moto G Power

G Power nabízí 48MP hlavní fotoaparát, který produkuje 12MP fotografie, 2MP makro fotoaparát a snímač hloubky, který pomáhá vytvářet fotografie v režimu na výšku. K dispozici je také 8MP selfie fotoaparát.

G Power používá stejný hlavní fotoaparát jako One 5G Ace a podobně pořizuje krásné fotografie při dobrém osvětlení. Dobře posuzuje expozici a zachycuje spoustu detailů, zejména u objektů zblízka. Když AI rozpozná scénu, jako je krajina, barvy vypadají vhodně zářivé, ale jinak se opírají o ploché a vybledlé barvy. Za horších světelných podmínek je to trochu nepořádek, protože redukce šumu zkresluje mnoho detailů. Ve vysoce kontrastních scénách, kde jsou ve fotoaparátu jasné stíny, dochází k rozumnému snížení šumu nebo viditelného šumu.

Stejně jako u Ace má noční vidění tendenci vytvářet rozmazaný obraz a v tomto případě vyžaduje, abyste vy a váš subjekt drželi několik sekund v klidu. Ve všech režimech obrazu je patrné určité zpoždění závěrky – dost na to, abyste se zajímali o zlomek sekundy, pokud jste skutečně stiskli tlačítko spouště – a obrazovka se zpomalí při otáčení v režimu na výšku.

Tento fotoaparát je v pořádku, což je v pořádku pro telefon za 200 $. Moto G Power nemá výpočetní výkon potřebný pro pokročilejší výstup HDR nebo fotografování při slabém osvětlení – takže budete chtít zvýšit cenu Pixel 4A za 350 $. Nebude také schopen držet krok s rychle se pohybujícími objekty nebo dokonce s pomalu se pohybujícími objekty při slabém osvětlení, ale to je často problém pro telefony nad 200 $.

G Power plní svůj slib vícedenní výdrže baterie.

Pokud máte přísný rozpočet a dlouhá životnost baterie je nutností, nehledejte nic jiného než Moto G Power. Váhal bych však doporučit někomu, kdo tomuto popisu neodpovídá. Obětujete se za cenu 200 $ a vícedenní výdrž baterie. Základní úložiště je velmi slabé a rychlost je pozoruhodně neúnosná.

Pokud máte ve svém rozpočtu určitou flexibilitu, pak 300 $ OnePlus N10 5G Je to skvělá volba pro upgrade s lepším procesorem a fotoaparátem. O něco víc získáte Pixel 4A s vynikajícím fotoaparátem a dobře podporovaným zařízením s prodlouženou životností.

Pokud je 200 $ maximum ve vašem rozpočtu, G Power je dobrá volba – víc než to, protože za tuto cenu existuje spousta dalších možností. Kromě své celodenní výdrže baterie má lepší procesor než konkurence 100–150 $ a je nepravděpodobné, že za tuto cenu najdete mnohem lepší obrazovku nebo fotoaparát. Stačí si uvědomit jeho limity a zabalit trochu trpělivosti.

Fotografie Alison Johnson / The Verge

READ  Trailer Guilty Gear: Strive 'Game Modes'; Podrobnější režimy