Uvnitř bitvy mezi BBC a Čínou

„Čína je na velmi krátkém seznamu zemí kromě Severní Koreje a Íránu, které výslovně a úplně zablokovaly zpravodajství BBC,“ řekl v neděli v programu Důvěryhodné zdroje Jimmy Angus, ředitel skupiny BBC World Service Group.

Čína na tento seznam nepatří, řekl Angus a dodal: „Čínští lidé se dívají velmi ven. Chtějí pochopit mezinárodní zprávy z celého světa, ale co je nejdůležitější, chtějí vidět, jak je jejich země hlášena BBC. ““

„Je zcela nepřijatelné bránit jim v přístupu k zpravodajským stanicím BBC,“ řekl Angus korespondentovi CNN Brianovi Stelterovi.

Čínský národní úřad pro cestovní ruch ve svém prohlášení uvedl, že BBC World News vysílala zprávy o Číně, které „porušovaly zásady poctivosti a nestrannosti v tisku“.

BBC vyzdvihla nepokoje v zemi, protože uvedla, že ženy byly v táborech v západní oblasti Sin-ťiang systematicky znásilňovány, sexuálně napadány a mučeny. A Odhady amerického ministerstva zahraničí Že až 2 miliony Ujgurů a příslušníků dalších muslimských menšin byly umístěny do koncentračních táborů.

Peking již dlouho hájí zásahy proti Sin-ťiangu, které jsou nezbytné k boji proti extremismu a terorismu.

Není jasné, jak moc by zákaz Číny ovlivnil BBC World News v Číně, protože BBC nesměla vysílat v Číně ani v čínských domácnostech. BBC World News byla k dispozici pouze v mezinárodních hotelech.

Opatření Číny zablokovat síť by také mohlo být odvetné. Na začátku února britští mediální regulátory Odebrání licence CGTN International News Channel je ve vlastnictví státu v Číně.

Někteří lidé v Číně se ale stále snaží najít způsoby, jak tento zákaz obejít. Samozřejmě můžete vždy přistupovat k digitálním službám BBC prostřednictvím jakéhokoli nastavení VPN, říká Angus Stelter Sunday. Čína to však lidem ztěžuje a přístup k digitálním službám BBC v angličtině a mandarínštině byl za posledních 18 měsíců stále více blokován.

READ  Grimes, přítel Elona Muska, ukazuje na její zádech nedávno „krásné divné jizvy“.

„Je velmi odhalující, když se země pokusí blokovat skutečné zpravodajství, jako je tomu v případě BBC v Číně,“ uvedl Stelter.

K této zprávě přispěli Philip Wang a Johnny Hallam z CNN.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *