Maso je pro vás lepší, než si myslíte

Maso je pro vás lepší, než si myslíte

Line se z vaší trouby právě teď vůně lahodné pečené večeře, až se vám sbíhají sliny? Budete se cítit trochu provinile, když vejdete dovnitř?

Bez ohledu na to, kdo se tento měsíc snaží jíst vegansky, všem nám bylo řečeno, že jíst maso je špatné. Nejen pro planetu, ale i pro naše zdraví. Každé kousnutí tohoto masa zvýší vaše riziko rakoviny, srdečních onemocnění a dalších. Druhá pomoc tě pošle do brzkého hrobu.

Ale udělá to? Rostoucí počet výzkumů naznačuje, že maso je komplexní zvíře. Acry rozdílu stojí mezi špičkovou svíčkovou a efektem, který na vaše tělo má vysoce zpracovaná klobása. NHS radí lidem, kteří jedí 90 g zpracovaného nebo červeného masa denně – ekvivalent dvou kusů slaniny –, aby snížili svůj příjem na 70 g.

Je jasné, že pečlivě vařené a selektivně konzumované maso může posílit vaše zdraví. Nedávná zpráva z University of Edinburgh naznačuje, že bez lepšího povědomí o alternativních zdrojích živin mohou cíle snížit spotřebu masa a mléčných výrobků o 20 procent do roku 2035 ve skutečnosti zvýšit zdravotní rizika a neúmyslně zhoršit nedostatky důležitých minerálů včetně selenu, železa a železa. Zinek.

Ale pomineme-li etiku a životní prostředí, co skutečně víme o dopadu konzumace masa na naše zdraví?

Proč bychom se neměli vzdát masa

Veganství a vegetariánství se staly zkratkami pro zdravý životní styl, říká doktor Wenping Yu, biomedicínský výzkumník na University of Adelaide v Austrálii. Ale poté, co on a jeho tým prozkoumali dopady konzumace masa na veřejné zdraví ve 175 zemích, přičemž vzali v úvahu faktory včetně blahobytu, obezity a celkové spotřeby kalorií, jejich zjištění, zveřejněná v loňském roce v International Journal of General Medicine, naznačují, že konzumace masa ano. ne… Ovlivňuje veřejné zdraví. Neposílejte lidi do předčasného hrobu. Ve skutečnosti prodlužuje životnost.

READ  Fauci říká, že COVID-19 odvrací zdroje od boje proti AIDS

Dr. Nejste moc překvapený. Poukazuje na to, že lidé jsou nuceni jíst živočišné bílkoviny. „Až před 12 000 lety nebylo mnoho jiných zdrojů živin, které bychom mohli strávit.“

Ve skutečnosti se maso může stát stále prospěšnějším a pohodlnějším zdrojem výživy, jak stárneme, navrhuje profesor James Goodwin, vědecký ředitel Brain Health Network a autor knihy Supercharge Your Brain. „Od středního věku se proces zvaný svalová atrofie neboli ztráta svalů vyvíjí rychlostí 1-2 procenta ročně.“ Navrhuje, že pokud chcete tuto ztrátu dohnat, 30 procent vašeho jídla by měly tvořit bílkoviny.

Všechny tyto bílkoviny můžete samozřejmě získat z rostlin. Je to mnohem složitější. Výživová poradkyně Lucy Miller říká, že živočišné bílkoviny jsou „kompletní“ – což znamená, že obsahují všechny aminokyseliny, které naše tělo potřebuje.

Odd BLT je v pořádku, ale pokud můžete, vyhněte se zpracovanému masu

Doktorka Julie Sharp, vedoucí zdravotních informací z Cancer Research UK, říká, že existují silné důkazy, že zpracované maso, včetně vepřového, slaniny, hovězího masa a některých uzenin, zvyšuje riziko rakoviny střev. „Nitráty a dusitany, které se přidávají do zpracovaného masa, aby zůstalo déle čerstvé, mohou při trávení vytvářet chemikálie zvané N-nitroso chemikálie (nebo NOC), které mohou poškodit buňky ve střevech,“ vysvětluje.

Zpracované maso také obsahuje vysoké procento sodíku, který zvyšuje krevní tlak, říká konzultant kardiolog Dr. Neil Srinivasan. Jíst dvě porce týdně může zvýšit riziko onemocnění srdce a krevního oběhu o 7 procent.

Další špatnou zprávou je, že zpracované maso bylo také spojeno s cukrovkou 2. typu, zatímco observační studie z roku 2021 spojila konzumaci 25 gramů zpracovaného masa denně se 44% zvýšeným rizikem demence.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *