Nová studie odhalila kontroverzní fosilní objev v roce 2015: vůbec to není čtyřnohý had

Tetrapodophis amplectus Přes spleť větví jehličnanů Duartenia araripensis který spadl do vody a sdílí toto stanoviště s vodním broukem v rodině < em> Belostomatidae a malé ryby.“/>
Zvětšení / Při zastupování tohoto umělce Tetrapodovis Proplouvá změtí větví jehličnanů Duartenia araripensis který spadl do vody a sdílel toto stanoviště s vodním broukem v rodině pilostomatidae a malé ryby.

Julius Csutouni

Objev vzácné zkameněliny z období křídy, která by byla chybějícím článkem ve vývoji moderních hadů, se dostal do titulků v roce 2015. Tetrapodovis („čtyřnohý had“) a od začátku se ukázal jako kontroverzní, přičemž někteří paleontologové zpochybňovali výklad, že jde o prahada. Nyní existují silné důkazy, že tento druhý pohled může být správný a že tento exemplář je s největší pravděpodobností raným druhem ještěrky, podle nový papír Publikováno v Journal of Systematic Paleontology.

Paleontologové dlouho tušili, že hadi se někdy v dávné minulosti vyvinuli z ještěrek a postupně přicházeli o končetiny. Musel tedy existovat evoluční předek se čtyřmi končetinami. Toto očekávání bylo posíleno v roce 2006 S objevem přechodné fosílie připomínající hada (Ryongrina Negash) se dvěma zadními končetinami starými asi 95 milionů let. Probíhá také diskuse o tom, zda hadi pocházejí z mořského nebo suchozemského prostředí, a fosílie z roku 2006 podpořila druhou hypotézu.

V roce 2015 pak David Martell z University of Portsmouth a spoluautor Nicholas Longrich z University of Bath Zveřejnil popis Ze čtyřnohé fosílie, o které tvrdili, že jde o první známý příklad čtyřnohého protohada s předními a zadními končetinami ve fosilním záznamu. Martell našel fosílii v Solnhofenském muzeu v Německu, které je součástí větší expozice fosílií z období křídy.

Podle Martella má fosilie mnoho známých vlastností hada, s výjimkou jeho malých paží a nohou, z nichž každá má podivně dlouhé prsty na rukou a nohou, které by byly užitečné při kopání – další důkazy podporující argumenty pro pozemský původ. . 160 obratlů se objevilo v páteři a dalších 112 obratlů ve válcovém ocasu (na rozdíl od plochého ocasu). Nechyběly ani šupiny táhnoucí se přes břicho, podlouhlé tělo, ostré zahnuté zuby a lebka (veliká asi jako lidský nehet) s krátkým nosem a dlouhou mozkovou základnou. Kosti z jiného zvířete ve střevě naznačovaly, že tvor byl pravděpodobně masožravec.

READ  Poušť Atacama v Chile je nejslunnější místo na Zemi, zachycuje tolik paprsků jako Venuše

Zatímco někteří paleontologové uvítali tento objev jako výjimečný, jiní vyjádřili skepsi, zejména Michael Caldwell z University of Alberta v kanadském Edmontonu, spoluautor této nejnovější výzkumné práce. V té době poznamenal, že většina známých hadů a ještěrek měla obratle s konkávními předními plochami a konvexními zadními plochami, ale nezdálo se, že by tomu tak bylo u Tetrapodovis. Také se zdálo, že obratlům vzorku chybí malá kost zvaná intercentrum. Caldwell to navrhl Tetrapodovis Pravděpodobně patří do další velké skupiny obojživelníků, kteří vyhynuli asi před 251 miliony let.

Zvětšení / Část a protějšek Tetrapodophys.

Michael Caldwell

Caldwell poskytl oficiální vyvrácení na setkání Společnosti paleontologie obratlovců (SVP) v roce 2016, přičemž čerpal ze svých dalších pozorování o skalní desce obsahující fosílii, která tvořila přirozený odlitek. To mu poskytlo jasnější pohled zejména na lebku, protože tato forma si zachovala mnoho rysů, které nebyly v původní studii viditelné. tak jako Zmínil jsem vědu V té době: „V hadích lebkách je kost zvaná kvadratická protáhlá, což hadům umožňuje velmi široce otevřít čelisti. Tato fosilní čtvercová kost má tvar C a obklopuje sluchový orgán zvířete – charakteristický znak skupiny ještěrky zvané squatting.“ „

V příběhu byla další vráska, která přispěla ke kontroverzi. Ohledně zdroje fosílie již byly vzneseny otázky. Jeho složení bylo v souladu s tím, že byl vytěžen z vápencových lomů v Brazílii, z nichž mnohé se vyskytly ve druhé polovině 20. století. Brazilské zákony přijaté ve 40. letech však přiměly jakékoli vykopávky obnovit státní majetek a nebylo jasné, jak se exemplář dostal do Solnhofenského muzea.

A když Caldwell kontaktoval muzeum, aby získal přístup k fosilii pro další studium, jeho žádost byla zamítnuta. Ukázalo se, že exemplář patřil soukromému sběrateli a byl muzeu pouze zapůjčen. Majitel nechal fosilii odstranit poté, co byla poškozena při CT vyšetření v Evropském zařízení pro synchrotronové záření v Německu. Někteří vědci se domnívají, že to přineslo další studii Tetrapodovis Vědecky diskutabilní, protože jakékoli výsledky by byly netestovatelné, pokud by fosilie zůstala nepřístupná.