Věda říká, že nejlepší způsob, jak si udržet ostrou paměť v každém věku – nejezte tohle

Všichni se můžeme vypořádat s tím člověkem, který stojí za to držet zpátky Paměť Drží nás vzhůru ve 3 hodiny ráno. Vzpomínky mohou být zneklidňující; Vstupují do naší oblasti mysli V těch nejnáhodnějších případech nám často připomene příležitosti a lidi, na které bychom nejraději zapomněli. Dá se však vsadit, že nikdo se nechce své paměti úplně zbavit. Koneckonců, čím bychom byli, když ne součtem našich vzpomínek?

Minulé události, chyby a poučení. Všechny vaše dosavadní zkušenosti utvářely, kdo jste a jak vidíte svět – a nic z toho by nebylo možné bez vašeho tvrdě pracujícího paměťového systému. Ve tvé mysli.

Jinými slovy, je snadné pochopit, proč je důležité upřednostňovat ochranu paměti. Nikdo nechce, aby jeho vzpomínky a vzpomínky v průběhu desetiletí mizely. Ještě horší je míra demence a Alzheimerova choroba dokončit do roste rychlým tempem. Alzheimerova choroba se vyznačuje ztrátou paměti, zmateností a zhoršenou schopností myslet a je nejčastější formou demence.

Co tedy můžete udělat pro zachování svých paměťových schopností v každém věku? nové hledání vedeno v Univerzita Simona Frasera Publikováno v stárnoucí Spojené státy americké Zjistí, že nejde ani tak o to, co děláte, ale o to, jak často věci okořeňujete. Čtěte dále a zjistěte, jak si nejlépe udržet dobrou paměť, a poté si to nenechte ujít Cvičení chyby může zkrátit život.

akciový boj

Stručně řečeno, výzkum jasně potvrzuje, že bychom měli všichni častěji zkoušet nové aktivity. Zůstaňte zaneprázdněni různými koníčky a zvyky a vaše paměť a mozek vám poděkují. Autoři studie zkoumali více než 3000 starších dospělých a zjistili, že ti, kteří se zabývali četnými a odlišnými koníčky, měli silnější vzpomínky a nižší riziko demence.

Důležité je, že udržování pestrého rozvrhu je pro paměť prospěšnější než jakákoli jednotlivá aktivita v prázdnotě. jít na procházku, upéct koláčUvařte večeři, jděte ven a poflakujte se s přáteli, čtěte knihu, hrajte karty. Zde je zpráva, abyste svůj rozvrh pravidelně měnili. Udržujte svou mysl ve střehu a vaše paměť nebude mít nikdy šanci zadržet.

READ  Fosilie uvízlá ve 100 milionů let starém jantaru je nejstarším „skutečným krabem“, jaký byl kdy objeven

Nebojte se vyzkoušet nové koníčky. Odstraňte slovník ze španělštiny do angličtiny nebo možná najděte starou tenisovou raketu ve své garáži. Nejlepší na tom je, že pokud se po dni nebo dvou rozhodnete, že španělština nebo tenis nejsou pro vás, přejděte k něčemu jinému! A naopak, najdete-li koníček, který milujete, držte se ho všemi prostředky – ale ujistěte se, že váš život není ovládán touto jedinou činností.

Výzkumníci také poznamenávají, že ochranný účinek různého rozvrhu na kognitivní funkce se s věkem zvyšuje. Proto je zvláště důležité, aby senioři čas od času změnili věci.

Příbuzný: Zaregistrujte se a získejte nejnovější zprávy Pro nejnovější zprávy o zdraví a fitness!

Skupina starších lidí s demencí staví věž v pečovatelském domě z barevných stavebních kostek
akciový boj

Mnoho lidí se cítí v pasti svých genů. Jednotlivec může například předpokládat, že se u něj rozvine demence, protože jeden nebo oba jeho rodiče byli diagnostikováni. Je neuvěřitelné, že tento výzkum nám ve skutečnosti říká, že pestrý rozvrh může překonat jak úroveň vzdělání, tak základní paměťové dovednosti, pokud jde o určování výsledků paměti později v životě.

„Výsledky naší studie ukazují, že kognitivní pokles lze snížit řadou aktivních každodenních činností – věcí, jako je používání počítače a hraní slovních her,“ říká spoluautor studie Sylvain Moreno, docent na SFU School of Interactive Arts and Technology. (SIAT) a výkonný ředitel/vědecký ředitel Oddělení digitálního zdraví se sídlem na SFU.

„Vědci věřili, že geny byly hlavním faktorem ovlivňujícím kognitivní zdraví, ale naše výsledky ukazují opak. Jak stárnete, je vaše volba denních aktivit důležitější než genetika nebo vaše současné kognitivní schopnosti,“ pokračuje.

Příbuzný: 7 triků pro zlepšení paměti

Pár na pláži.
iStock

Původně shromážděná data byla v tomto projektu použita pro studii Národního ústavu pro zdraví a penzijní připojištění s 3 210 lidmi ve věku 65 až 89 let. Každý byl dotázán, jak často se účastnil 33 různých aktivit. Mezi aktivity patřilo pečení, vaření, hraní karet, psaní, učení a procházky. Subjekty mohly odpovědět, že se každé aktivitě věnovaly „denně“, „alespoň jednou za měsíc“, „několikrát za měsíc“ nebo „nikdy“.

READ  Jak držíte netopýry mimo vaši verandu a terasu?

Odtud byl sestaven model strojového učení k analýze vlivu aktivity a výběru frekvence na následné testy paměti.

Příbuzný: 5 nejlepších zdravotních přínosů chůze, říká věda

Starší pár dělá jógu před notebookem
shutterstock / insta_photos

Celkově autoři studie došli k závěru, že je třeba se více zaměřit na to, aby starší dospělí zůstali duševně aktivní a zapojení. Tyto „sociální předpisy“ nebo doporučení pro starší dospělé, aby se zapojili do místní komunity, mohou mít významný dopad na budoucí míru demence.

Profesor Moreno uzavírá, že „dnes trpí demencí asi 55 milionů lidí a toto číslo se do roku 2050 téměř ztrojnásobí, protože populace stárne“. „Péče o pacienty s demencí je náročná, pracná a chronická, což vede k vysokým nákladům pro zdravotnické systémy.“

Jako bonus navíc, pokud vy nebo někdo, koho znáte, hledáte novou aktivitu, kterou byste mohli vyzkoušet, zvažte společenský sport nebo koníček. I když být zaneprázdněný je obecně skvělé pro mozek, hodně hledání Také nám říká, že rušný společenský život udržuje mysl zdravou a prosperující. Kdo se zúčastní šachového kola?

Pro více informací se podívejte Nová data říkají, že toto je americká nejšťastnější země číslo 1.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *